[O2FL] Prośba o wyjaśnienie kilku rzeczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Iwona
    Classic
    • 2015
    • 13

    [O2FL] Prośba o wyjaśnienie kilku rzeczy

    Nie wiem jak to jest w innych miastach, ale w Wawie w serwisie Skody trochę przeginają z cenami: za filtr oleju 70 zeta, olej Shell Helix 5W30 AV-L za litr 115 zeta :shock:. Już nawet nie pytałem o robociznę. Ten sam filtr tylko z logo Mann-Filter "dla mnie" 19,30 zł, olej celując
    w dobrego Motula to max 250zł za 4 litry. Ja wiem, że oni właśnie na serwisie zarabiają ale bez przesady. Na marginesie napiszę, że w VW jest taniej jeżeli chodzi o graty. Nie dziwię się, że ludzie robią poza ASO.
  • kadmar
    Ambiente
    • 2013
    • 210
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #2
    [O2FL] Prośba o wyjaśnienie kilku rzeczy

    Witam kolegów,
    Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju i filtrów w mojej czarnuli. Lubię sam wykonywać - w miarę możliwości oczywiście - czynności eksploatacyjne ponieważ w między czasie można dokonać inspekcji kondycji poszczególnych części.
    Ponieważ octavię mam od dwóch miesięcy więc tym uwazniej zajrzałem "pod kieckę" mojej czarnuli proszę o wyjaśnienie kilku wątpliwości:

    1. Przy ruchach półosiami góra - dół, w miejscu oznaczonym strzałką występuje niezbyt duży ale wyraźnie wyczuwalny luz - czy tak ma być czy się szykować na wydatek?

    strona pasażera:


    strona kierowcy:



    2. co to za wężyk - zwisa sobie po lewej stronie (kierowcy)




    3. co to za kula - z jednej strony zerwana jest śruba mocująca i zwisała sobie bezwładnie na jednym luźnym mocowaniu i uderzała o obudowę alternatora.

    widok od góry na silnik po ściągnięciu osłony - obok bagnetu.




    Będę wdzięczny za wyjaśnienia - dla doświadczonych użytkowników pewnie to śmiesznie proste pytania ale ja nawet nie wiem co w "szukajce" wpisać

    Komentarz

    • greg44
      L&K
      • 2011
      • 1198
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      ad. 1. Jeżeli nic niepokojącego nie słychać ze skrzyni ja bym się nie przejmował.
      ad. 2. Jezt to najprawdopodobniej rurka wychodząca z podstawy akumulatora lub z filtra powietrza, takie odprowadzenie wody, aby nie spływało po podłużnicy, tylko pod podwozie.
      ad. 3. Jest to podciśnienie zaworu EGR, z niej wychodzi przewód podciśnieniowy do sterowania tego zaworu. Przymocować to w jakiś sposób i będzie dobrze.

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Ad2. Masz jakies ogrzewanie dodatkowe, webasto ???
        Ad3. To taki zasobnik powietrza dla ukladu podcisnienia. nie tylko dla EGR :wink: dla sprezarki rowniez... przymocuj zeby się dobrze trzymało...
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • dudek_t
          L&K
          • 2008
          • 1421

          #5
          kadmar, jeśli to nie tajemnica, ile przebiegu ma to autko ze zdjęć?

          Komentarz

          • kadmar
            Ambiente
            • 2013
            • 210
            • Octavia III combi (5E5)
            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez przemik
            Ad2. Masz jakies ogrzewanie dodatkowe, webasto ???
            niestety nie, wodne przydałoby się - fajna sprawa

            Zamieszczone przez dudek_t
            kadmar, jeśli to nie tajemnica, ile przebiegu ma to autko ze zdjęć?
            nie jest tajemnica - było już pisane na forum w momencie kiedy się zastanawiałem nad zakupem tego autka. Czarnula ma w tej chwili 265.000km
            A dlaczego pytasz? Coś cię zaniepokoiło na zdjęciach?


            Przy tych upałach pojawił się jeden problem.
            Chciałbym przed jazdą przewietrzyć autko i przykładowo z balkonu za pomocą pilota otworzyć okna. Wciskam i przytrzymuję OFF na pilociku, ładnie 4 okna lecą w dół (tylne z lekkim piskiem ale popracujemy nad tym :P). Po ok minucie alarm sam się aktywuje i moduł komfortu domyka wszystkie 4 okna - z przewietrzania nici. Czy jest jakaś kombinacja zablokowania domykania okien w tej konkretnej sytuacji czy po prostu TTTM? Podobny dylemat będzie jeśli w kabinie zostanie dziecko. W instrukcji znalazłem tylko opis jak wyłączyć monitorowanie wnętrza. Wychodzę, uzbrajam alarm i szyby same się domykają. Funkcja domykania fajna sprawa ale w tych przypadkach szybki powinny zostać otwarte. Czy system przewiduje wyjątki czy zawsze domknie szyby?

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez kadmar
              Po ok minucie alarm sam się aktywuje i moduł komfortu domyka wszystkie 4 okna
              wyłącz monitorowanie wnetrza- wtedy sie nie zamknie

              jeśli masz ori alarm, na słupku B kierowcy masz przycisk- przed wyjściem z auta naciskasz go- zmienia barwę i wtedy zamykasz auto
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • krzysn
                Rider
                • 2007
                • 515

                #8
                O ile się nie mylę masz alarm niefabryczny, dokładany w aso. Fabryczny nie domyka szyb. Wyjątek stanowi połączenie z czujnikiem deszczu.

                Komentarz

                • niedziela67
                  Elegance
                  • 2007
                  • 767
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Też mam zerwaną śrubę w gruszce podciśnienia.Nie ma za bardzo możliwości ponownego montażu.Ja założyłem dużą opaskę w poprzek.
                  Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                  Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                  Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                  Komentarz

                  • kadmar
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 210
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez krzysn
                    O ile się nie mylę masz alarm niefabryczny, dokładany w aso.
                    dokładnie, nie mylisz się
                    wg instrukcji monitoring wnętrza pojazdu wyłącza się przekręcając 4 razy kluczyk w stacyjce włączając i wyłączając zapłon. Zapomniałem dzisiaj sprawdzić czy to rozwiązuje temat domykania szyb przy pozostawieniu pasażera w pojeździe. Niestety nie doszedłem w jaki sposób można przewietrzyć pojazd na odległość np z balkonu korzystając z pilota - chyba nie można


                    Zamieszczone przez niedziela67
                    Ja założyłem dużą opaskę w poprzek.
                    ja też przymocowałem to na opaskach.

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #11
                      zasłonić czujki ruchu na stałe lub je schować pod tapicerkę

                      Komentarz

                      • kadmar
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 210
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez ketivv
                        zasłonić czujki ruchu na stałe lub je schować pod tapicerkę
                        rozwiń kolego myśl bo nie zakumałem

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #13
                          alarm 'obcy' ma zazwyczaj dokładane czujniki ruchu
                          wystarczy je
                          - zasłonić - np. zaklejając
                          - skierować maksymalnie w stronę dachu
                          - schować pod tapicerkę (zazwyczaj plastikowy boczek słupka A)

                          Zamieszczone przez kadmar
                          Podobny dylemat będzie jeśli w kabinie zostanie dziecko
                          nie zamykaj auta z pilota jeśli ktokolwiek zostaje w środku, zamknięci nie będą mieli żadnej możliwości otworzyć się od wewnątrz

                          Komentarz

                          • greg44
                            L&K
                            • 2011
                            • 1198
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Faktycznie w grupie VW drzwi są podwójnie ryglowane, czyli po zamknięciu nie da się ich nawet otworzyć od środka. Ale z tego co wiem w instrukcji jest, że po pierwszym naciśnięciu guzika zamykania, jeżeli się naciśnie w ciągu 2 s ten sam guzik jeszcze raz to podwójne ryglowanie jest wyłączone, drzwi są zamknięte jedynie od zewnątrz. Nie sprawdzałem tego, choć słychać że coś tam się robi z zamkami po ponownym naciśnięciu i dioda w drzwiach zaczyna inaczej migotać.

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #15
                              "Blokada zamków
                              Zamki centralnego ryglowania są wyposażone w blokadę. Zaryglowanie drzwi od
                              zewnątrz powoduje automatyczne zablokowanie zamków. Lampka kontrolna w
                              drzwiach kierowcy miga przez 2 sekundy szybko, a następnie wolniej w równych
                              odstępach. Drzwi nie można otworzyć ani wewnętrzną, ani zewnętrzną klamką.
                              To rozwiązanie utrudnia próby włamania do samochodu.
                              Blokadę zamków można wyłączyć poprzez dwukrotne zaryglowanie w ciągu 2 sekund.
                              Po wyłączeniu blokady zamków lampka kontrolna w drzwiach kierowcy miga
                              przez 2 sekundy szybko, potem gaśnie i po 30 sekundach zaczyna migać wolniej w
                              dłuższych odstępach.
                              Podczas kolejnego ryglowania samochodu blokada zamków ponownie zostanie
                              włączona.
                              Gdy samochód jest zaryglowany i blokada zamków wyłączona, drzwi można otworzyć od wewnątrz pociągając za klamkę. Drzwi można jednocześnie odryglować i
                              otworzyć."

                              Komentarz

                              Pracuję...